
RAPPORTERA ANVÄNDARE/SPELARE ELLER PROBLEM!
1. Skicka in ett meddelande till våran support mejladress Support@Spel-Lirarna.SE, för att lämna en rapportering och skriva vidare om saken. Alternativt kan du gå in på våran discord server och skapa en support biljett under kategorin ”S-L Support” i chatten ”support-hjälp”, genom att klicka på knappen ”Öppna En Biljett”. Där får du diskutera vidare med supporten och lämna vidare din rapportering. När du ska rapportera användare/spelare eller problem, snälla spamma eller trakassera inte en administratör eller styrelse medlem kontinuerligt.
2. Om du upplever ett problem i spelet, kan du försöka att be om administratörshjälp i spelet, om du inte kan nå en administratör vid den tidpunkten, besök våran discord server och skapa en support biljett för vidare hjälp.
3. Du kommer inte att straffas för att göra en anmälan, såvida du inte avsiktligt spammar eller gör ett falskt uttalande.
4. Undvik att svara till troll och flamers, detta kommer bara att göra saken värre och kan leda till att båda parter tas bort från servern.

[RAPPORTERA PERSONAL]
1. VIP och administratörer lyder under samma regler. Om du känner att en VIP eller administratör har behandlat dig orättvist eller bryter mot reglerna, vänligen kontakta våran support, på mejladressen Support@Spel-Lirarna.se. Alternativt besök våran discord server och skapa en support biljett för vidare hjälp.
2. Vänligen gör inte anklagelser offentliga.
3. Vänligen argumentera inte med en moderator eller administratörs instruktioner vid tillfället.

[ÖVERTRÄDELSER]
1. Alla överträdelser kommer att hanteras efter speladministratörens eller supportens gottfinnande
Möjliga straff är:
- muntliga/skriftliga varningar
- spelserverkick
- spelserverförbud (tillfälligt och/eller permanent borttaget från servern)